luni, 14 martie 2011

Hais si Cea!

Simbata am avut o revelatie.
Asa am citeodata, mi se lumineaza creierul si vad clar ca lumina zilei unele lucruri...
Bineinteles ca la asta m-a ajutat si contextul. Ca si domnului Newton, revelatia nu mi-a venit asa, din senin. Nu descoperi teoria gravitatiei in timp ce cosi iarba, nu? sau in fine, desfasori vreun fel de munca ce iti ocupa creierul. Newton zacea la soare, ghiftuit probabil dupa o masa copioasa cind, nu-i asa? iata a cazut un mar din pom.
La fel, Arhimede. Nu a strigat Evrika in timp ce admira apusul ci in timp ce facea baie, nu? Daca ar fi urmat exemplul altor concetateni, unii dintre ei chiar contemporani cu noi si l-ar fi spalat doar ploaia, de buna seama ar fi strigat in cu totul alta limba, cunoscuta ca apartinind unui popor civilizat.
Sa revenim.
Revelatia mea a fost: de ce unii soferi schimba directia de mers fara cea mai mica intentie de semnalizare? Contextul: Luncavita, ziua Domnului cea de simbata alaltaieri.
Mai bine zis, sint in masina cu bunul meu prieten Gabi, familiile si ne indreptam spre Valea Fagilor in scopul declarat de a admira ghioceii. Gabi la volan. In fata, iata, un sofer, fara a semnaliza, face dreapta si opreste taman in fata.
Bunul Gabi a adresat politicos niste vorbe printre dinti, traduse cam asa: " Oare de ce prea stimatul domn a binevoit sa uite a semnaliza schimbarea directiei de mers? De buna seama, este coplesit de grijile tarii, ca orice bun cetetean si ingindurat fiind, a comis aceasta pardonabila eroare".
Atunci am vazut lumina. Da.
Totul s-a insiruit intr-o logica perfecta. Pai inainte sa conduca acest Logan, oare ce vehicul rutier avea stimabilul sofer? Asaaa... O caruuuta... Trasa de un cal, bou, magar, vaca... o vita, na.
Pai si cum schimbi directia cu caruta? Strigi Semnalizare stiiiinga? Semnalizare dreeaaaapta?
Nuu, bineinteles ca nu! Strigi Hais sau Cea, sa inteleaga vita! , nu, nu aia... cea care trage caruta.
Prin urmare, absolut sigur ca soferul nostru, in momentul in care a tras de volan dreapta, a strigat si un inimos CEAAAA!!! Sau HAISSSS! Ca inca nu m-am lamurit care si cum. Ca asa e la ei, la tara.
Deci dragi prieteni, daca mai vedeti in trafic asemenea soferi, va rog sa ii intelegeti: asa au invatat la ei, la tara, ca se conduce masina.

5 comentarii:

  1. Vai, mama, in we asta am fost in Galati, mi-am facut 1000 de nervi in trafic si am decis sa ma refugiez la mine acasa unde pot conduce cum vreau eu cu singura conditie sa nu blochez intersectia :) In Galati mi se pare ca fie toata lumea merge ca in 1900, fie ca s-au nascut pe banda a doua, nu ti s-ar da pe banda intai nici daca-i pici cu ceara - ce, ei sunt prosti?! Numa' prostii merg pe banda intai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Exact ca in 1900... cind erau numai carute....
    Pai eu ce spusei? :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Catalin, iubesc traficul din Galati, sa stii. In afara de ceva inghesuiala pe Brailei, si aia pe la ore de varf, nu prea ai a te plange. Si daca nu ma intelegi cind spun asta, stai 2-3 ani prin Bucuresti si mai vorbim apoi... E drept, nici eu n-am mai trecut prin Galati de vreo 4 ani, poate lucrurile nu mai sunt la fel.
    Ai fost foarte rau cu cetateanul respectiv, te critic. Chiar daca ti-a facut figura pe un drum de tara, nu inseamna ca e taran (cuvint al carui sens peiorativ a devenit cu mult mai raspindit decit semnificatia orginala). Poate era din Bucuresti, Timisoara, Oradea sau chiar Galati, de ce nu? Mie mi se pare ca prin orasele astea, asa-zis mai civilizate, sunt mai multi tarani decit in oricare sat din tara asta. Ca numar, ca de caracter n-are rost sa te indoiesti, comparatia le-ar fi net defavorabila "taranilor" de la oras.
    Apropo, sa te dumiresc: hais e la stinga, cea la dreapta. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Danut, ce sa zic... Nu la aglomeratie ma refer cit la nesimtirea din trafic. In Bucuresti, daca te nimeresti din greseala pe alta banda si trebuie sa schimbi, maxim al doilea sofer iti face loc. In Galati, trebuie sa se scurga toata coloana de zeci de masini si nu ii pasa unuia. Ba te si claxoneaza daca li se pare ca te bagi prea tare, si accelereaza nu cumva sa le intri in fata.
    Iar la sensul de "taran" m-am referit bineinteles la cel de taran de oras, adica prost crescut si indolent, chiar daca e de 3 generatii orasean.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Catalin - corect cu exemplul din Bucuresti, tocmai de aia mie imi este frica sa conduc in Galati acum - m-am invatat ca in Bucuresti si am impresia ca, in Galati, ma pocneste unu'

    RăspundețiȘtergere